MEJE NEKOLIKO DRUGAČE …

Dandanes se praktično vsakodnevno srečujemo z različnimi mejami. Te so prisotne v naših življenjih, pa naj se tega zavedamo ali ne. Velikokrat ob besedi »meja« pomislimo zgolj na politične meje med posameznimi državami, posebej na takšne, kjer je potrebno ob prečkanju pokazati osebni dokument. Malokrat oziroma skoraj nikoli pa ne pomislimo, da se v svojem vsakodnevnem življenju ne srečujemo samo s tako imenovanimi političnimi mejami, ki jih lahko fizično vidimo, pač pa tudi z miselnimi mejami, ki so globoko vsidrane v nas same. Smo se že kdaj vprašali, ali morda obstajajo tudi druge meje, kot so na primer kulturne, lingvistične, verske, starostne, spolne …? Da jih prečkamo, ne potrebujemo identifikacijskega dokumenta, pač pa zavedanje in razmišljanje. Zato lahko rečemo, da so navadno veliko težje premostljive kot tiste, ki so fizične in jih lahko dejansko fizično prestopimo. Mentalne meje, ki so globoko v nas, so stvar nas samih – razvili smo jih tekom življenja, odraščanja, vzgoje, izobraževanja. Pa se znamo z njimi spopasti? Se jih zavedamo? Ali morda o njih razmišljajo naši učenci in dijaki v šolah?

Predlog za delo v razredu:

  1. Na začetku učitelj pozove učence, naj na bel A4-list narišejo ali napišejo asociacije na besedo »meja«. Pričakujemo, da bo največ učencev besedo povezalo z državno, politično mejo.
  2. V nadaljevanju učitelj pozove učence, naj razmislijo, ali se sami v vsakdanjem življenju srečujejo tudi s kakšnimi mejami. Ta nagovor pri učencu vzpodbudi razmišljanje v smer obstoja tudi drugih meja – kulturnih, jezikovnih, verskih …
  3. Razred v sklopu dejavnosti Pro et contra razmišlja in razpravlja o trditvah:
    1. Meje predstavljajo nadzor.
    2. Meje predstavljajo priložnost.
    3. Meje varujejo.
    4. Meje ločujejo.
    5. Meje združujejo.
    6. Državne meje so potrebne, ker varujejo mojo nacionalno identiteto.

Pri dejavnosti morajo učenci nujno navajati primere, ki podkrepijo njihovo stališče do trditve.

Avtorica prispevka: Mojca Ilc Klun

USTVARITE NOVO ZNANJE – SPOZNAJTE NAJBOLJ MODRE WEBINARJE

Aktualne izobraževalne teme v obliki krajših spletnih izobraževanj so že na voljo! Pridobite kompetence prihodnosti, znanja in veščine, ki pedagoškim in strokovnim delavcem omogočajo strokovno in osebno rast.

Kako vam je všeč zapis?

© 2020 Modrijan izobraževanje, d. o. o. | Založba Rokus Klett, d. o. o. | Vse pravice pridržane.

Vaše podatke obdelujemo le za namene pošiljanja obvestil o novih objavah. Dovoljenje za obdelavo navedenih podatkov velja do preklica, ki ga lahko kadar koli pisno sporočite na elektronski naslov osebni.podatki@modrijan-izobrazevanje.si ali po pošti na naslov Modrijan izobraževanje, d. o. o., Stegne 9 b, 1000 Ljubljana. Zahtevate lahko dostop do svojih osebnih podatkov, njihovo popravo ali izbris ali omejitev njihove obdelave. Prav tako imate pravico do ugovora obdelavi in pravico do prenosljivosti podatkov. Vprašanja ali pripombe glede obdelave vaših osebnih podatkov lahko naslovite na našega pooblaščenca za varstvo osebnih podatkov: osebni.podatki@modrijan-izobrazevanje.si. Če boste menili, da je pri obdelavi osebnih podatkov prišlo do kršitve veljavne zakonodaje, lahko podate pritožbo pri Informacijskem pooblaščencu.

MEJE NEKOLIKO DRUGAČE …

Dandanes se praktično vsakodnevno srečujemo z različnimi mejami. Te so prisotne v naših življenjih, pa naj se tega zavedamo ali ne. Velikokrat ob besedi »meja« pomislimo zgolj na politične meje med posameznimi državami, posebej na takšne, kjer je potrebno ob prečkanju pokazati osebni dokument. Malokrat oziroma skoraj nikoli pa ne pomislimo, da se v svojem vsakodnevnem življenju ne srečujemo samo s tako imenovanimi političnimi mejami, ki jih lahko fizično vidimo, pač pa tudi z miselnimi mejami, ki so globoko vsidrane v nas same. Smo se že kdaj vprašali, ali morda obstajajo tudi druge meje, kot so na primer kulturne, lingvistične, verske, starostne, spolne …? Da jih prečkamo, ne potrebujemo identifikacijskega dokumenta, pač pa zavedanje in razmišljanje. Zato lahko rečemo, da so navadno veliko težje premostljive kot tiste, ki so fizične in jih lahko dejansko fizično prestopimo. Mentalne meje, ki so globoko v nas, so stvar nas samih – razvili smo jih tekom življenja, odraščanja, vzgoje, izobraževanja. Pa se znamo z njimi spopasti? Se jih zavedamo? Ali morda o njih razmišljajo naši učenci in dijaki v šolah?

Predlog za delo v razredu:

  1. Na začetku učitelj pozove učence, naj na bel A4-list narišejo ali napišejo asociacije na besedo »meja«. Pričakujemo, da bo največ učencev besedo povezalo z državno, politično mejo.
  2. V nadaljevanju učitelj pozove učence, naj razmislijo, ali se sami v vsakdanjem življenju srečujejo tudi s kakšnimi mejami. Ta nagovor pri učencu vzpodbudi razmišljanje v smer obstoja tudi drugih meja – kulturnih, jezikovnih, verskih …
  3. Razred v sklopu dejavnosti Pro et contra razmišlja in razpravlja o trditvah:
    1. Meje predstavljajo nadzor.
    2. Meje predstavljajo priložnost.
    3. Meje varujejo.
    4. Meje ločujejo.
    5. Meje združujejo.
    6. Državne meje so potrebne, ker varujejo mojo nacionalno identiteto.

Pri dejavnosti morajo učenci nujno navajati primere, ki podkrepijo njihovo stališče do trditve.

Avtorica prispevka: Mojca Ilc Klun

USTVARITE NOVO ZNANJE – SPOZNAJTE NAJBOLJ MODRE WEBINARJE

Aktualne izobraževalne teme v obliki krajših spletnih izobraževanj so že na voljo! Pridobite kompetence prihodnosti, znanja in veščine, ki pedagoškim in strokovnim delavcem omogočajo strokovno in osebno rast.

Kako vam je všeč zapis?