IZTOK FAJFAR (1967) je dobil prvi osebni računalnik v začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja: ZX Spectrum z neverjetnih 48 KB RAM-a. Računalniki so kmalu postali njegova strast in nepogrešljivi spremljevalci. Sodeloval je pri mnogih projektih razvoja programske opreme, tako za domača kot tudi za tuja podjetja. Poučuje računalniško programiranje na vseh ravneh, od strojnega do objektno usmerjenega, in na vseh stopnjah študija. Izkušnje pri delu z odraslimi si že vrsto let nabira kot predavatelj Šole retorike Ane Aleksandre Zupančič in Zdravka Zupančiča, kjer poučuje javno nastopanje z orodjem PowerPoint. Je tudi avtor več učbenikov, med drugim učbenika Start programming using HTML, CSS, and JavaScript. Zaposlen je kot redni profesor na Fakulteti za elektrotehniko.
Prijavite se!
Vaše mnenje šteje!
Kako blizu vam je programiranje? Se vam sploh zdi pomembno?
Vaši odgovori bodo dragoceno prispevali k našemu razumevanju vaših potreb in želja, zato ne spreglejte kratke raziskave!
Prvi koraki v logiko programiranja
Na delavnici, ki je namenjena učiteljem 4. in 5. razreda osnovnih šol, ki nimajo prav nobenih (ali skoraj nobenih) izkušenj s programiranjem, se bomo spopadli z izzivom poučevanja računalniškega programiranja za učitelje začetnike. Udeleženci bodo na delavnici pridobili toliko osnovnih znanj in izkušenj, da bodo lahko posamezne elemente programiranja vključevali v pouk – bodisi kot dopolnilo in popestritev redne šolske snovi bodisi kot samostojne učne enote.
Delavnica bo odprla naslednje ključne teme:
- Kaj je računalniško programiranje?
- Ali je mogoče učiti programiranje brez lastnih izkušenj iz programiranja?
- Ali je mogoče učiti programiranje brez računalnika?
- Kako programiranje približati otrokom ali jih zanj celo navdušiti?
- Kako je računalniško programiranje povezano z večino sodobnih poklicev?
V štirih pedagoških urah bodo udeleženci na praktičnih primerih spoznali:
- brezplačno slikovno orodje za programiranje Scratch, ki so ga razvili na univerzi MIT
- tri preproste gradnike, iz katerih je mogoče sestaviti katerikoli zamisljiv računalniški program
- postopke pretvarjanja znanih rešitev vsakodnevnih problemov v preproste računalniške programe
- postopke sestavljanja lastnih rešitev problemov, primernih za zapis v obliki računalniških programov
Prijavite se!
Delavnica programiranja Scratch mi je vlila pogum, da se z učenci lotim nekaj novega, jih spodbudim k logičnemu razmišljanju na zanimiv in zabaven način. Všeč mi je predvsem to, da je program možno prevesti v slovenščino ter da je online in tako rekoč dosegljiv iz šole in od doma. Hvala za koristne urice, ki smo jih preživeli skupaj.